Lama tak update.. Sok ada Science Exhibition... Lebih kurang macam Science Fair la tapi bezanya kebanyakan benda-benda Science nyer di set-up oleh cikgu-cikgi.. So aku dah pun siap 3 benda untuk di-exhibit-kan (yang kacang-kacang jer)

1. Van De Graaff Generator..
Sebab dah lama tak di servis and maintenance sangatla terrible, sparks dia dah macam idup segan mati tak mahu. Dah tak bleh nak wat eksperimen best-best. Cadangan awal nak bawa lampu pendaflour and dekatkan dia kat dome Van de Graaff tu, nyala dia nanti tapi sebab dah rosak, aku improvise dia punya eksperimen.. Topi terbang namanya.. hahaha.. Sok up-load pic.

2. Simple circuit
Yang ni memang aku suka buat sejak sekolah menengah, circuit tu kira macam yang Mr. Bean main la.

3. Water Distillation.
Yang ni hopefully yang budak-budak kesayangan aku boleh relate a.k.a paling dekat dihati budak-budak coz' aku guna air Sungai Rejang. Hahaha. Aritu masa eksperimen Amylase Enzyme aku suh dorang kumur-kumur ngan air suling untuk bersihkan mulut. Now they will know how I came up with the air suling.. hehehe.. (tapi yang guna masa eksperimen tu of coursela air paip je aku suling, takdela suling air Sungai Rejang, saja je wat gempak sok)

So dengan Guru Kanan aku yang sangat *&((^*)*)&(&!! kita akan tengok apa akan jadi waktu pameran esok. Malas nak cakap banyak.

P/S: Semalam birthday mak aku yang ke-68. Happy Birthday Mak + Selamat Hari Ibu.. Aku SAYANG SANGAT 10000000000000000000000000000000000x mak aku.

Tuesday, 11th May 201o, 2358

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book