Saturday, October 11 , 1000

Kapit post-rain

Today is Saturday. Dragged myself outta bed to send Kakju to the Belaga Wharf. She has been appointed as one of the invigilators for PMR there. Bangun yang terlalu pagi menyebabkan banyak benda yang dapat aku buat weekend ni. Starting with spring-cleaning the house first..hehe

Usually, I will slept through the morning, so there is no breakfast for me, but because today is extra special, aku pegi Gelanggang Kenyalang ( known as GK with the locals) to have my Roti Goreng Kapit (dekat kapit je ada ni) with the tarik kurang manis $$Kcingggg!!$$ RM10 (makan 2 orang ngan Well sekali)

Roti Canai Goreng

Pastu ronda pasar Kapit jap, singgah kedai Mesra Petronas, tak beli apa pun, window shopping. Then jalan kat bakery yang baru buka last few weeks. Hehehe, suka sangat aku, bukan suka makan cakes pun, tapi…

Famous Bakery

Dulu ada satu je kedai kek & roti kat sini.. Kedai Roti Ung tong nama dia, dia punya buns memang boleh tahan sedapla, boleh kata setanding dengan roti kat PapaRoti yang bersepah kat Semenanjung tuh.


Yang syoknya: Makan sedap, harga murah

Yang kurengnya: Q panjang, ramai tak civic minded, main redah jer bak kata Stacy, roti cepat abis dan yang paling KURENGNYER….

Pergh layanan…. Macam la kitorang ni mintak sedekah, seriously speaking, nasibla aku selalu beli waktu office hour lunch break hehehe. Kira boleh consider sebagai smartly dressed jugakla.. so layanan pun tak teruk sangat. Aku pernah nampak ada sorang Ayak (pakcik) ni beli roti, dia main tengking-tengking jer, ade sorang pompuan tua ni mintak supaya buns dia letak dalam dua plastik… punyela besaq bijik mata towkay (perempuan) kedai tu, habis di hamunnya .. sian aku tengok. Please do some thinking, you are doing business, and the heart of your business is your customer, tak kisahla siapapun, duit dia laku jugak. Kan? Kan?

So semenjak dari tu, aku asyik cakap (dalam hati aje la), kalau ada kedai roti lain bukak kat Kapit ni baru padan muka kau!! Haha! (Hmm.. Kalaula wishes aku yang lain-lain termakbul…. Hehehe). Tapi one thing yang kureng sket, harga buns kat kedai ni mahal sket berbanding kedai Nyonya Psycho tu.. maybe kadar sewa kedai dia mahal kot, tambah dengan lampu-lampu lagi.. (hehe… excuses.. excuses… pi beli kat kedai lama je lah)

Hehe, dah off track dah ni, balik rumah, tengok tv….

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book