Lama dah tak blog betul-betul.. Kerja terlalu banyak (Ye macamla orang lain takder kerjakan)

Jadi, apa yang baru?

Let me see.

Aku pi Sri Aman untuk Pertandingan Bola Baling MSS Sarawak and we lost. Yup! Kalah, tapi memang dah expect akan kalah pun. Dah 3 tahun Kapit tak hantar team ke peringkat Negeri so players memang tak pernah expose dalam peringkat ni, but then aku rasa it is a very priceless experience..

Team yang hantar hanya 6 iaitu:
Team A
Samarahan
Kuching
Sri Aman

Team B
Miri
Sibu
Kapit


Disebabkan hanya 6 team yang bertanding tak boleh gak kata kalah kot? Sebab lagi 5 bahagian yang tak hantar tu dah dikira kalah tanpa bertandingla (samada diorang takder players or takder budget) Miri and Samarahan memang team seeded so dorang memang dah dipecahkan awal-awal.

So kitorang terpaksa berhadapan ngan Sibu dulu.

Masa lawan Sibu ni budak-budak memang blur, belum dapat pacing yang betol. Yelah dorang baru 1st game meanwhile Sibu dah lawan Miri pagi tu. Kitorang kalah 6-11 pada Sibu but it is a good experience tho. Walaupun aku rasa Sibu main tak ikut rules (banyak rempuhan, faulty body contact, dan lain-lain yang tak dikesan referee), tapi okla atleast budak -budak aku dapat rasa what it feels to play against best players from other district. Aku pun dapat experience tukar-tukar strategi untuk tak dibelasah teruk.

Lawan Miri the next day plak, coach (aku la tu) and players lebih bersedia. Permainan lebih bersih and referee lebih peka. Kitorang still kalah tapi we were fighting back. Hanya kalah 4-2 saja kepada Miri. Hebat kan?

And keputusan akhir..

1st is Kuching.
2nd Samarahan
3rd Sibu
4th Miri (Sibu was a bit too rough so I personally thinks Miri showed better sportmanship)
5th Kapit
6th Sri Aman (respect dorang, walaupun kena belasah teruk 20-0 dengan Kuching, masih cool)

Yup... itu result dia.. dan posting ini sangat skema kan?? Well, actually, ada kisah disebalik ini semua.. Terutamanya tentang Hero yang kena sumpah dengan aku.. but itu kemudianlah cerita.. Gambar pun belum sempat upoad lagi..

Cheerios.


Suday, 25th April 2010, 2359

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book