AMARAN!!
Posting kali ini takder tapisan, so kalau sakit jantung tak payah baca..

Pagi- pagi lagi dah hangin. Semalam pasal Q tak habis lagi sekarang ngan si MFH plak. Aku rasa sebab dorang ni la orang pandang rendah ngan profesion perguruan. Buat kerja lembab, pastu menyusahkan orang. Aku pun lembab jugak kadang-kadang tapi selalunya yang menyusahkan diri sendiri, kalau menyusahkan orang pun aku ada courtesy to apologise and admit my mistake.

Ni tidak.. menyusahkan orang siap perli-perli lagi. Dua-dua makhluk ni pasal markah ko-kurikulum. Kes ciput? Bukan kes ciput la, masa depan budak beb. Yang mana kata kes ciput tu cuba korang bayangkan.. peluang anak/adik/anak sedara korang masuk universiti dinafikan sebab markah Penilaian Ko-ku (yang diambil kira untuk masuk IPTA) kosong! Telur! Bukan sebab dia tak ikut ko-ku atau kaki bangku tapi sebab cikgu dia tak buat? So IPTA reject awal-awal sebab tak aktif. Masih anggap ciput lagi? Kalau ye korang pun sama sengal.

Yang Q ni salahkan cikgu tahun lepas kata fail ahli dah hilang. Mentang-mentangla cikgu tu dah pindah senang la cakap. Tapi kalau betul pun salah cikgu tu yang ko tu takkan setiap kali club meeting dalam tempoh setahun ni tak pernah amik attendance budak & namelist? Guna la namelist tu untuk bagi markah. 14 kali compulsory meeting woo!! Takkan sekali pun tak pernah buat? Bodoh!! Sesenang je ko kata bagi 0 saja. Mentang-metang ni Kapit ko ingat dorang takde chance masuk Uni ke? Ko lagi bodoh!!

Yang MFH ni lagi mangkuk.. Kes kelembapan bukan sekali dua. Tapi sebab tak interfere ngan workload aku buat apa aku sibuk. Lantak ko la makan gaji buta. Ko jawab la bila markah SPM RC keluar nanti.. Kenapa coursework semua dapt ciput. (mana tahu kalo ko baca blog ni.. Pengetua siap tanya "ramai yang mintak pindah tapi kenapa MFH ni tak mintak pindah pulak?" Kalau ko tak paham maksod soklan Pengetua ni ko memang tahap brain-dead) Pagi tadi baru nak bagi markah budak yang dah berkurun dulu due date dia. Tak nak kata sorry... takpe la.. aku bukan kesah.. Tapi bila aku cakap aku dah buat siap baru ko bagi.. kenapa ko tanya aku soklan bodoh?

"Kertas rizo ko dah siap?"

Ni la soklan bodoh dia.. Kenapa bodo? Sebab sekolah aku dah corrupt and aku dah bengang (and kalau aku bengang aku bagitahu orang tak duduk senyap-senyap).. Aku antar awal lagi kertas soalan untuk di rizo (cetak) tapi selalu je jadi lambat.. Reason?

Cikgu-cikgu ni RASUAH Nyandang anak Paran (budak opis) ni ngan rokok.. Antar pagi ni tak sampai setengah jam siap.. C!l@k@ betul! (ye aku memang marah!!) Dah la kerja lembab ada hati nak potong queue and nak bangga-bangga pasal kekurang ajaran ko tu.

Semalam pun aku perasan satu yang buat aku bengang. ARM baru je bagi kertas exam untuk di verified. Tup-tup tak sampai 20 minutes lepas verification, kertas dia dah siap di rizo.. Kebetulan aku yang verified.. kebetulan aku pi bilik Nyandang untuk usha kertas aku yang dah berlapuk (exaggerate) kebetulan aku ternampak kertas yang aku baru sahaja tolong sahkan itu dah pun siap di rizo. Aku pun tanya Nyandang, so macam cacing kepanasan dia dolak-dalih. Aku taula gaji Nyandang kecik, tapi kalau ye pun nak take advantage, pastikan yang hantar dulu siap dah.. jangan tunggu orang bagi "hadiah" baru nak buat. Aku kang kalo bengang terus report kat PPD baru ko kena buang kerja. Rasuah is a big crime la.

So soklan "kertas rizo dah siap?" tu memang nak mencari pasal ngan aku la... Bodo and kurang ajar tak bertempat.
Tak suka aku ngan perangai cikgu-cikgu sekarang. Malu aku nak bagitau aku kerja cikgu..
Baik ko semua masuk politik la daripada jadik cikgu pakai otak Lembu!! Ntah-ntah lembu pun korang tak kenal.

Lembu pun rasa terhina disamakan ngan korang berdua!!

Aku tau ada students yang follow blog ni. Just to inform you guys.. pandangan masyarakat memang betul.. RAMAI CIKGU YANG BODOH!!

Bodoh!!

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book